diPOWERkan oleh , NUFFNANG

Sunday, March 20, 2011

dosa pahala .


aku kata apa aku suka dari hati juga akal . dosa , pahala . ada di mana mana . semua orang punya dosa , semua orang punya pahala . sama macam aku . tapi siapa kau nak suruh aku , nak arah aku ? kau punya akal . kau boleh fikir mana nasihat , mana suruhan . kau suruh aku ikut cakap kau . hahh . kau ingat kau hebat ? hebat mana kau ? kuat mana kau ? sempurna mana kau ? jangan cuma cakap kosong . 


kau ada akal , kau boleh fikir . tak perlu kau cakap " kalau awak nak jadi girlfriend saya , awak kene pakai tudung , awak kene tutup aurat " itu aku taknak dengar . kau boleh nasihat aku . tapi kau jangan perintah aku.


kau siapa nak arah aku ? kau ingat kau hebat ? kuasa apa kau ada ? hahh . aku tau aku berdosa . tak tutup aurat . aku tahu tuhan marah aku . tapi aku takkan ikut cakap kau . kau bukan tuhan aku . SEDANGKAN SURUHAN , PERINTAH TUHAN AKU PUN AKU TAK IKUT . KENAPA PERLU AKU IKUT CAKAP KAU . KALAU AKU IKUT CAKAP KAU , SAMA JE MACAM AKU PAKAI TUDUNG KERANA KAU . BUKAN KERANA DIA YANG MAHA KUASA .


biar rasa itu datang sendiri . satu hari aku akan berubah . cepat atau lambat . doakan aku . bukan aku nak menyombong , bukan aku nak membongkak . tapi ini aku rasa . masa belum sampai . aku juga harap petunjuk tiba dulu sebelum ajal aku tiba .
aku akan tutup aurat . tapi bukan sekarang . banyak lagi yang perlu aku ubah . cara aku . tabiat aku . sikap aku . aku tak nak selindung jahat aku balik tudung . aku tak nak orang pandang serong terhadap gadis yang bertudung .
bagi aku , tudung itu sangat tinggi darjat nya . aku rasa aku belum layak untuk memakainya . banyak yang perlu aku ubah .


kau nak kata apa ? kau nak kata aku ni jahil ? kau nak kata aku ni bodoh ? ikut suka hati kau . berdosa kalau kau pandang aku kalau aku tak bertudung ? aku mintak maaf . belum tiba masa untuk aku memakainya . aku teringin nak pakai . tapi belum lagi .


abah , mama , abang , maya mintak maaf . maya tau korang berharap maya akan berubah . jadi anak yang soleh . maya janji , satu hari nanti maya akan berubah . maya mintak korang doakan maya ye . akak , aku dengan kau pun lebih kurang kannn , nanti kita berubah same same ye kak .
macam yang aku cakap sebelum ni , untuk aku dengar cakap kau , ikut suruhan kau , memang tidak . sebab perintah yang maha kuasa di atas pun aku ingkar . kalau aku ikut kata kau manusia yang sedarjat dengan aku , maknanya aku lebih mulia kan kau . tidak sama sekali .

ya Allah ya tuhan ku.kau tabahkan lah hati hambamu ini,kau tenteramkan jiwa hambamu ini,kau berilah petunjuk padanya ya Allah.kau luaskan akal hambamu ini,jangan lah kau sempitkan akal pemikiran ku ya Allah.aku hambamu yang lemah ya Allah.kau maha berkuasa maha pemurah lagi maha penyayang ya Allah.aku mohon pada mu ya Allah.dan kau selamat kan lah seluruh umat islam di duniamu ini ya Allah.amin ya rabbal alamin

2 comments:

Anonymous said...

lalalalalalaaaa~

gadis semasa said...

kata2 ko mnyntuh hatiku...
aku doakan ko spye ko jmpe jln yg kau cri
jln kbnaran...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...