diPOWERkan oleh , NUFFNANG

Thursday, March 31, 2011

GARANG GARANG MANJE :P


anda takut dengan orang garang ? kenapa takut ? garang je kan ? tak makan orang pun . aku sangat tertarik dengan lirik lagu 150juta by fynn jamal . aku rasa korang mesti penah dengar lagu ni kann . antara rangkap yang paling aku suka ,


Baju ronyok tak apa
Asal pakai selesa
Berkilau tak bermakna
Kalau hati tak ada

Aku lebih bengis dari sang naga
Tapi bisa nangis semata demi cinta
Suaraku keras tak berbahasa
Kerna aku rimas gedik mengada-ngada

Aku mudah baran tidak semena
Mana boleh tahan angin cemburu buta
Dan aku sengaja tunjuk keras kepala
Aku punya manja, kau saja boleh rasa

 

aku ibaratkan , perempuan yang dalam lirik ni aku . sebab ramai yang cakap aku ni garang , kasar dsb . mungkin ada diantara korang yang anggap , perempuan garang ni susah didekati , remeh , cerewet dsb nye . mungkin dah sampai masa anda mengubah persepsi itu .perempuan garang itu sukar untuk didekati adalah mitos semata mata. ini bukan promote ye . tapi , betul .. maya tak tipuuu . hihi .
  
kadang kadang , garang ini tebit dari perasaan ingin menjadi tegas dan ingin menunjukkan kepada orang lain bahawa seseorang itu kuat dan mampu . tapi pada hakikat nya , seseorang yang garang itu lebih lembut hati nya dari seseorang yang lemah gemalai sifatnya .
mana yang anda pilih ? garang atau biadab ? aku mungkin seorang yang garang , tapi aku bukan seorang yang biadab . aku tahu batas kegarangan . aku tahu apa yang boleh dan apa yang tak boleh aku cakap . aku cuba control tahap marah aku . kalau dah nampak aku maki maki tu , itu memang marah tahap gaban betul lah .


ni aku nak bagi tau , orang garang ni , selalu nye , dye nak cover line je . nak cover sebab orang garang ni sebenar nya sangat lah hati tisu . so untuk mengelak kan orang memperkecilkan nye , jadilah mereka golongan yang garang . dan yang paling penting , orang yang garang ni sukaaaa sangat merajuk . sama lah macam aku . aku mengaku memang aku ni hati tisu . dan kuat merajuk .


MERAJUK ? haaa . kenapa perempuan suka merajuk ? abang kacak , abang hemsem , ni adik maya nak bagi tau . orang perempuan ni suka kan perhatian . lagi lagi kalau dengan orang yang dye suka , orang yang dye sayang . maka nya , merajuk tu sebab nak diberi perhatian tu . paham paham la ye . jangan la belagak sangat tanak mujuk . ishhh
kalau dah tau awek/tunang/bini awak awak tu suka merajuk , jangan ler buat dekk je . kesian la kat diorang . at least pujuk ler sesikit . jangan la buat tataw .

orang pempuan ni paling menyampah kalau diabaikan masa merajuk . dapat pulak masa tu ngah PMS . kalau yang dah kawen tu , memang tido luar ler jawab nye . haha .

cara nak pujuk ? alahh tak susah pun tapayah lah nak renang lautan api bagai . takat cakap lembut lembut , pujuk elok elok pun dah oke . tapi tak tau la kalau dapat pasangan yang high maintenance kann . pandai pandai la anda berdikari . tapi rasanya takde masalah kot kalau setakat nak pujuk . masa nak mengorat dulu bukan main lagi kata " gunung everest sanggup ku daki ", "lautan api sanggup ku renangi ", "sanggup berkorban harta nyawa " ,"kuganti sungai merah dengan darah" dan pelbagai lagi ayat ayat madah yang selalu kite dengar kann . takan nak pujuk siket pun nak merungut ?


rasa nya sampai sini je lah dulu ye , terima kasih banyak banyak yang sudi membaca . maya ucap tahniah ye . kalau ade awek/tunang/bini yang tengah majuk tu , g ler pujokk ye . maya garang siket takpe kannnn :)

2 comments:

Anonymous said...

gadis gadis <3

maisarah_ahmad87 said...

hahahaha.. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...