diPOWERkan oleh , NUFFNANG

Saturday, April 2, 2011

dalam masa dua tiga hari ni , banyak usul , cadangan , idea , akal , dll , yang aku dapat untuk blog aku ni . termasuk lah sorang member aku yang boleh blah la hemsem nye ni si aiman (gadis gadis sahaja dibenaran click*promote), kenal kan aku kat sorang abang blogger yang power gaban kat aku . korang mesti kenal kan ? zack zhukairi . yelah . aku ni lambat sket kot tau pasal mamat blogger yang hebat dan boleh taham hemsem ni kan . haihhh . btw , terima kasih la kat member member aku yang support aku .
hari ni aku belajar beberapa benda . belajar untuk pentingkan diri sendiri . takde orang akan tolong kaau kalau kau susah . macam yang aku cakap , aku tak percaya pada kawan . kawan mana yang akan tolong kau masa kau betul betul susah ? mungkin ada seorang dua , tapi sampai bila seorang dua tu akan hulur tangan bagi bantuan ? perkara biasa bagi manusia untuk seorang manusia buat sesuatu lepas tengkuk sendiri . jangan lah percaya dekat filem filem atau drama drama yang jalan citer dye kau akan dibantu masa susah . lagi lagi kalau sinetron indon , ade pari pari tibe tibe datang hayun tongkat yang ade bintang kat hujung tu , nasib kau akan berubah . haha
mana ade bende percuma kat dunia ni . semua pakai sistem barter . kau nak berak pun kau kene isi perut kan ? mana datang isi perut tu ? kau mesti ade duit kan nak isi perut ? haa . same je . macam tu jugak dengan bantuan pertolongan manusia . sebab tu lah ada peribahasa "hutang darah dibayar darah , hutang budi dibawa mati" . kalau orang tolong , orang tabur budi , mesti akan harap balasan . bomba tolong orang pun dapat gaji wehh . aku perasan , ada dua tiga orang kawan yang dulu tinggal aku masa aku susah , lepas tu cari aku balik bila diorang susah . nak harap aku tolong kau ? cium lutut aku !
ayat yang selalu dengar bila bercinta , "kuserahkan jiwa dan raga kepada mu " . haakkktuih ! ngabehkan boreh je . lepas tu kene tinggal . bila kene tinggal , melalak macam hilang duit sejuta . iu lah aku dulu . bagi jiwa dan raga . alik alik , jiwa ntah kemana raga jadi tukun . bila becinta , semua indah . kepam pun harum , kerinting pun lurus . bila dah kecewa , otak jadi singkat , jasad jadi tak benyawa .
yang bercinta , abang , adik , kakak , tapayah la serah semua jiwa raga bagai . wat lek je . nanti kalau dah kawen , baru curah semua cinta agung . kalau takk , nanti kecewa , awak yang sasau . jangan jadi macam aku , bila dah kecewa , baru tepekik telolong cari bantal tekup muka . melalak sampai lemas .
pukul 6.59 pagi . orang dah bangun subuh , aku baru nak tido .

3 comments:

gadis kepastian said...

ahakzz betoi2....sangat bersetuju ok..

hatiakalmaya said...

setuju jugak ngan gdiss . hehe

dely jamaluddin said...

btol2..
lagi 1 jgn nk semangat sgt agung2 couple kite..
yeahhh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...