diPOWERkan oleh , NUFFNANG

Friday, April 8, 2011

ENTRY BONUS :)

harini aku baik hati sikit , aku ade copy beberapa lawak jenaka . buat mereka mereka yang ade masalah rumah tangga ke , PMS ke , masalah batin ke , dan segala jenis masalah , selamat membaca . kalau tak ketawa , senyum pun jadi laaa :)

(BINI)
Kalau dapat bini muda nampak BABY DOLL.

Kalau dapat bini sederhana muda pulak nampak BARBIE DOLL.

Tapi bila dapat bini tua nampak PANADOL!!!


(PUTUS)

dol : aku ngan awek aku dah putus,pastu dia kirim pic dia peluk jantan lain

sarip : mak aih dasatnya

dol : tu pasal la aku hantar pic tu kat bapak dia




(BANDUAN)

pada suatu mlm..seorg banduan telah berjaya melarikan diri dari sebuah penjara...dengan masih berpakaian jalur hitam putih ..banduan tersebut telah memecah masuk sebuah rumah bg menggantikan baju dan mendptkan wang ringgt ... kebetulan pula dirumah terbabit..Ali,pemiliknya sedang ehem2 dgn isterinye...terkejut dgn banduan itu..mereka tdk sempt berbuat ape2 melainkan mengikut arahan banduan tersebut yg bersenjatakan parang kontot... selesai mengikat isterinya di katil...Ali di ikat pula di kerusi oleh banduan tersebut... tiba2..banduan tersebut naik ke atas bdn isteri ali lalu mencium leher isterinya dan kemudiannya pergi ke tandas...melihat keadaan itu..Ali terus berbicara:

ali:" syg...banduan tersebut nmpk menakutkan...syg bg jela ape yg die nk ok...syg jgn risau ok..abg tetap akan cintakan syg..."

isterinya: "tetapi syg lg risaukan abg.... sebb die telah berbisik dgn syg mengatakan abg sgt comel..dan die adalah gay.... die bertanyakan vaselin dan tgh mencarinya skrg.. abg bg jela ape yg die nak ok...abg jgn risau..syg tetap akan cintakan abg.."



(LAGU SEDIH)

seorang budak call dj radio

budak : hello bang saya terjumpa dompet berisi 1000,nama kat dalam ic MAMAT BIN TULU

dj : adik nak pulangkan ker dompet tu

budak : eh x lah, saya cuma nak tujukan lagu sedih jer,kat dia



(MAIN . SELIPAR)

Ada duo baranak tinggal kek hujung kg ni, Pak Abu dan Milah.. Milah ni taklah cantik sgt tapi selero jugak lah mato yg mandang kek dio ni..Seluruh jejaka di kg tu mmg syok abih kat Milah ni lebih2 lai.. satu mamat namoee..Ali.. Ali ni mmg dah target..kalau dapek kek dio Milah ni.. mmg dio nak 'overhaul' habih2..Pado satu ari... Ali ni tergorak ati nak ajak Pak Abu bersaing ke surau..alasan je tuh.

Ali : Assalammualaikum Pak Abu......

Pak Abu: Waalaikumussalam... ooo... Ali .. apo ko halnyo..

Ali : Tak ado apo Pak Bu.. den igt nak ajak Pak Abu bersaing ke surau..

Pak Abu: Oiih.. baguihlah.. tunggulah kojap..pokcik nak salin seluar dlm...ekau masuklah dulu..dok sini diam2 yo.

Sambil berlalu masuk ke bilik. dan tibo2.. Milah keluar dari biliknya... berkomban ajo membawo... sebakul pakaian yg nak di basuh.... di perigi luar romah ee..


Ali : Hi.. milah.. jom main

Milah: Ishh.. apo ko ni Ali.. tak baik ckp cam tu tau..

Ali : Alah sikit yo..

Milah: Tak buleh..tak buleh ( sambil terus keluar )

Ali : (dlm hati) Jago ko.. kan ku buleh..bulehkan...


Milah : (menjeling dan menjerit). Bapak.. milah kek perigi yo..nak cuci kain2 ni hah... tak yah kunci pintu ni.. Bye Ali.

Tetibo......

Pak Abu: Hah.. apo di tonung tu Ali.. dah jom kito poi..

Ali : Jom........................alamak Pak Ali.. mano selipa den ni..tadi ado kek sini..

Pak Abu: Ooo..ni mesti si Milah salah pakai selipa ekau.. gilah ekau mintak kek dio selipa ko tu.. dio ado kat perigi sano tu hah..pok cik tunggu sini..nak sodut rokok ni sebatang..

Ali : Yolah Pak Abu.. den poi mintak.


Ali pun merempuh masuk.. dan sekonyong2 ee nampaklah Milah yg tongah telanjang bulek.. comel... ajo segalo2..

Milah : Ishh.. Ali.. apo ni.. den jorit kang..

Ali : Jangan jorit.. bapak ekau yg suruh den dtg sini main..dio kato kalau tak main nanti den mati tongah jln..

Milah : Tipu ekau ni li...

Ali : Den tak tipu do.. ko dongar ni.. den buktikan (menjerit dongan kuat)...... Pak Abuuuuuu..Milah tak bori..

Pak Abu: (dari jauh melaung)... Milah.. tak baik... Ali nak copek tu...

Ali : Hah..ekau dongar tak?

Dan.. maka terjadilah perkara yg sesedap rasa adonye... tp kalau dah dasar buaya.. mmg dio tak pueh..

Ali : Sodapnya milah... eh.. den lupo plak.. bapak ekau kato tadi kalau dah raso yg kek dopan.. kono raso yg belakng jugak..

Milah : Den tak cayo cakap ko ni li..

Ali : Laaaaaaaaa... tak cayo lai.. ekau dongar den jorit ni.. Pak Abu.......... Milah kasi sobolah yooooooo...

Pak Abu : Patutlah lamo bona.. Milah main kan Ali rupanyo...(jerit) ............. BAGI DUO-DUO BELAH MILAHHHHHHHHHH!!



(RAJA TAKUT BINI)

Al-kisahnya, pada zaman dahulu kala, seorang Raja yang takut bini, telah memerintahkan sekelian rakyatnya, LELAKI sahaja, berkumpul di suatu tempat seumpama stadium zaman sekarang.

Titah Raja: Wahai sekelian rakyat beta, sesiapa yang takut bini, semua berkumpul di sebelah kanan beta. Dan, sebaliknya, di sebelah kiri beta.

Maka, tanpa berlengah kesemua yang hadir berkejaran ke sebelah kanan Baginda, kecuali seorang sambil memeluk sebatang tiang.

Titah Raja (dalam hati): Hari ini aku dapat ilmu tak takut bini.

Titah Raja: Wahai saudara, kemari mengadap beta.
Lelaki: Tuanku lah ke mari ke tempat patik.

Titah Raja: Eh! Kamu lah kemari.

Lelaki: Tuanku lah kemari.

Titah Raja: Heh! Aku Raja kamu. Kamu kemari.

Lelaki: Tuanku lah kemari.

Titah Raja (dalam hati): Tak pa, ilmu punya pasal aku pergi.

Lalu Baginda pun mencemar duli ke tempat lelaki tadi. Sesampai sahaja di tempat lelaki tadi, Baginda pun bertanya.

Titah Raja: Apakah rahsia sebenar kamu, tidak takut bini ?

Lelaki: Sebenarnya tuanku, patik lah orang yang paling takut pada bini.

Titah Raja: Kan tadi Beta telah arahkan, sesiapa yang takut bini ke sebelah kanan Beta. Kenapa kamu tidak menurut perintah Beta ?

Lelaki: Sebenarnya tuanku, ISTERI patik telah berpesan kepada patik supaya,Tunggu ditiang ini dan jangan ke mana-mana sehingga dia datang.




(DOA MAKAN)

“Alkisah… .. Seorang lelaki islam ponteng sembahyang Jumaat, sebaliknya dia masuk hutan untuk memburu beruang.Sedang dia terhendap2 di dalam semak, tiba2 dia berlanggar dengan seekor beruang.

Dia begitu terkejut sehingga senapangnya tercampak lalu tergelungsur ke dalam jurang. Dia pula tergolek ke arah lain, jatuh ke atas batu dan KRAKKKK! Kedua2 kakinya patah. Jangan risau .. ini bukanlah berita buruk ok. Ada lagi .. Berita buruknya adalah beruang tadi terus menghambatnya, sedangkan dia dah tak boleh bergerak lagi.

"Ya Allah,” doa lelaki tersebut,”Ampunilah dosaku kerana ponteng sembahyang berjemaah pada hari Jumaat yang mulia ini .. Ampunilah aku ya Allah..makbulkan hajat ku ini.. jadikanlah beruang yang memburuku Muslim yang beriman .. tolong ya Allah! Aminnn..”

Tiba2 guruh berdentum! Beruang tadi tiba2 terhenti betul2 di hadapan lelaki tadi. Sambil menadah kedua2 kaki depannya ke langit .. beruang tersebut pun berdoa,


“Allahumma barik lana, fima razaktana, wa qina azabbannar.Amin! “




(PAPA & MAMA)

Di suatu pagi, seorang anak lelaki keluar dari biliknya dan bertanya pada neneknya:

"Nenek, mana Papa dan Mama?"

"Mereka masih di dalam bilik..." neneknya menjawab.

Anak itu tertawa kemudian sarapan sendirian lalu pergi sekolah. Ketika pulang.. anak lelaki bertanya lagi pada neneknya:


"Dimana Papa dan Mama?"

"Mereka masih di dalam bilik" neneknya kembali menjawab.

Anak itu tertawa geli, lalu menghabiskan makan tengaharinya dan pergi bermain. Malam harinya barulah anak lelaki tadi pulang untuk makan malam. Sebelum makan, si anak itu bertanya lagi pada neneknya:

"Di mana Papa dan Mama?"

"Masih di dalam bilik" jawab nenek.

Anak itu tertawa geli.

"Kenapa dari tadi aku perhatikan engkau ketawa saja?!" tanya neneknya dengan nada tinggi.

Si anak menjawab,

"Semalam Papa masuk ke bilik saya untuk meminta gel pelembab kulit, tapi saya bagi gam Super Glue



(BIJAK)

MOSTI sedang mencari angkasawan utk dihantar ke marikh. Walaubagaimanapun, mereka hanya boleh pergi sahaja, dan tidak akan pulang ke bumi.

Calon pertama, seorg engineer di tanya berapa banyak wang yg dia mahu."Sejuta" jawapnye "Saya nak sumbangkan utk anak-anak yatim."

Calon seterusnya adalah seorg doktor. Dia juga di tanya soalan yg serupa. Dia menjawap, dua juta ringgit. "Sejuta saya nak bagi kat family saya. Yg sejuta lagi saya nak derma utk buat research dan experiment."

Calon terakhir adalah seorg peguam. Bile ditanya berapa banyak yg dia mahukan, dia berbisik ke telinga panel temuduga, "3 juta ringgit."

"Kenapa lagi banyak dari yg lagi dua calon?" penemuduga bertanya.

Peguam itu menjawap, "Kamu bagi saya 3 juta. Saya bagi kamu sejuta, Sejuta saya amik. Kemudian yg sejuta lagi tu, kita guna utk hantar engineer tu ke marikh"




(BAIK HATI)

kerana sudah berasa insaf, Rizal pergi kesebuah surau untuk mendengar ceramah agama. Ketika tabung derma di edarkan, dia dengan segera membuka dompetnya dan memasukkan RM2 ke dalam tabung derma itu.

Tiba-tiba, seorang pak cik yang duduk di belakangnya menepuk bahunya dan memberikannya duit sebanyak RM200 kepada Rizal. Rizal tersenyum. Dia mengambil duit itu dan memasukkan kedalam tabung derma itu juga. Rizal menoleh dan berasa kagum dengan kemurahan hati pak cik itu . Tidak berapa lama kemudian, pak cik dibelakang Rizal kembali menepuk bahunya dan Rizal mendengar bisikan dari pak cik itu

"Encik, kata pak cik tersebut, duit RM200 itu sebenarnya terjatuh dari beg duit encik tadi".



(MURID PINTAR)

Disebuah tadika yg baru seminggu menerima murid baru, seorang guru cuba utk mengkaji pengetahuan sedia ada murid2nya.

Guru : murid2 semua, hari ni kita belajar mengenal nombor. ckg akan tanya beberapa soalan, sapa tau jawapannya, sila angkat tangan.

Murid2: baik ckg.

Guru: soalan pertama, selepas no 1, no brp?

Murid A angkat tgn dan terus jwb: no 2 ckg.

Guru : bagus. soalan kedua, selepas no 5, no brp?

Murid A angkat tgn dan terus jwb: no 6 ckg.

Guru : ok bagus, kalau boleh murid2 yg lain pun cuba jwb ye. soalan ketiga, sebelum no 9, no berapa?

Seleps senyap sekejap....

Murid A angkat tgn lagi dan terus jwb : no 8 ckg.

Guru : bagus. awak mmg pandai. sapa ajar awak?

Murid A : ayah saya ckg.

Guru : hmmm, bertuah awak dapat ayah yg rajin ajar anak2. baiklah, ckg test awak satu soalan lg ye.

Murid A : baik ckg.

Guru : selepas no 10, no berapa?

Murid A dengan pantasnya menjawab : Joker ckg.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...