diPOWERkan oleh , NUFFNANG

Friday, April 8, 2011

JURURAWAT , KUNGFU dan BIEBER

sampai je kat bsn (bank simpanan nasional ) aku terus usha kaunter yang kosong . okeh , nampak dah target aku . akak cun yang umur lebih kurang awal 30-an . dye punye contact lens , pergghh ! mengancam . big eyes tuuuu . aku pun terus tanya pasal pin uitm .




malan nasib aku , aku terlambat . pin untuk uitm dah tarikh tutup 31hb lepas . hampa hati aku (padan muka sapa suruh lengah lengah )
untuk pengetahuan semua , aku akan buat permohonan kemasukan ke PPUM dalam bidang KEJURURAWATAN . heeeeeee :D


lepas ni kalau ade rezeki boleh la panggil aku akak nurse . hihi . kalau nak retro sikit , akak misi . huhu .




korang kenal budak kat gambar atas ni ? ishhhh tak remaja ar kalau tak kenal kann . hihi
dalam dua tiga hari ni , aku tak paham kenapa stesen stesen radio kat malaysia ni sebok dok main lagu JUSTIN BIEBER . kadang kadang 1 lagu tu 3 kali ulang kat 1 stesen . kenapalah sebok sangat ngan justin bieber tu . promote la sikit artis artis malaysia ni . apa tak cukup best ke artis malaysia ni ?


tadi , lepas aku balik dari bsn , aku lepak dekat taman jaya kejap . sebab time tu hujan . lagi pun time tu memang waktu puncak . jalan confirm jam gila punye .
dalam pukul 7.30 aku gerak balik . alhamdulillah , jalan tak berapa nak jam dah cuma perlahan je . lagi pun hujan tak berhenti lagi .


tengah aku dok fokus tengok jalan , tibe tibe ade satu saga baru kaler putih selang keta aku . memang tekedut jugak lah aku . baru aku nak bukak mulut nak maki hamun , mata aku tak lepas pandang kat keta tu . terkesima aku seketika :O





dalam kereta ada dua orang , aku tak pasti suami isteri , tunangan , atau pakwe makwe . tapi yang pasti yang si pempuan tengah menghempuk hempuk si lelaki pakai hand bag beliau .


yang si lelaki plak guna tangan kiri dok tepis hempukan pempuan tu . pergggghhh . tragis weh aku tengok lelaki tu . mana nak control stereng , mana nak defend diri . agak kuat jugak la minah tu hempuk laki ni . (kalau aku jadi mamat tu , aku dah tonyoh muka pompuan tu kat tingkap)
rasa simpati mula terbit kat hulu hati aku . kesian kesian . (geleng geleng kepala )


drama sampai ke penghujung lepas aku masuk simpang kiri dan kereta tu terus menuju ke tol . aku rasa perempuan tu tak patut buat macam tu . kalau ye pun nak ber kungfu bagai , jangan la dalam keta . kesian abang kat sebelah tu nak memandu . kang kalau terbabas sape yang susah ? kang nak kene call ambulan bagai . kan dah leceh . jalan jem lagi nanti . maklumlah , rakyat malaysia kan perihatin .


kalau tak tahan jugak , nak jugak ber kungfu , bertaekwando , bersilat ke , jangan dalam keta . lagi kalau tengah memandu . bahaya dalam kereta . dah la sempit . keluar berhenti tepi jalan . banyak sikit ruang . luas sikit . boleh bukan kuda kuda , bunga ke . hihi .


aku mohon dekat stesen stesen radio kat malaysia ni , stop lah main kan lagu justin bieber . lemas dah aku dengar . mainkan lah lagu malaysia ni . lagu keroncong ke , zapin ke . (tradisional aku ni) .
dan kepada awek awek , bini bini , tunang tunang , yang bengang ngan pasangan korang , jangan ler menunjuk kan kehebatan korang dalam kete . kang tak pasal kau dengan pasangan kau pergi batu dua . (choyyy!)


aku nak mandi . maklumlah . bukan dok kat amareka . duduk malaysia ni panas sikit . tapi aman . ceriakan hari anda dengan senyuman :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...