diPOWERkan oleh , NUFFNANG

Thursday, April 14, 2011

puisi lewat malam

penat menaip . penat bercerita . relax minda relax jiwa . aku ingin berpuisi . puisi dari jiwa . maaf andai tak sempurna .



aku bukan bunga yang segar mekar
atau bunga yang hampir layu di tepi pagar
bukan si mawar penghias kamar
bukan juga si kantan dalam periuk dapur

bukan aku si kuning matahari
atau ungu si kembang pagi
putih hatiku bukan kemboja
yang hidup hanya menghias pusara

aku tidak se gah rafflesia
cantik rupa , sayang hodoh baunya
tidakjuga seliar anggerik eksotika
yang hidup elusif di hutan sana

kau kata aku tulip yang kuncup ?
originally from amsterdam
grown in bukit larut
lebih baik kujadi senduduk desa
biar sederhana tidak berpura

walau aku bukan padi yang penuh jasa
jauh sekali si bunga raya simbol negara
tapi bukan juga aku si lalang tidak berguna
sekadar amaran petani alpa

sudah aku katakan . . . .
AKU BUKAN BUNGA !!

-mayamasturahahmad-
aku bukan bunga.

2 comments:

Anonymous said...

to sis maya..aku sgt bminat ngan blog anda..dr sgi penulisan,bahase,pghayatan dan juge sindiran..hahahah syabas beta...;)

mayamasturahahmad said...

to adik anonymous , terima kasih kerana berminat . selalu selalu lah berkunjung ye :) dan kalau komen , kalau boleh serta kan dengan link supaya lebih mudah dikenal pasti :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...