diPOWERkan oleh , NUFFNANG

Monday, May 9, 2011

aku tak relaaaa :'(





tawaran kemasukan tingkatan 6 . haihhh . yang aku mintak tak dapat . yang aku tak nak dapat tawaran pulak .
sama lah macam kehidupan ni . apa yang kita nak , apa yang kita betul betul nak , tak semestinya kita akan dapat . termasuk lah apa yang kita suka . selalu nya , apa yang terjadi tu , mesti ada hikmah disebalik nya ,


macam aku kecik kecik dulu , bila time pergi pasaraya dengan abah , nak beli barang dapur , aku nak beli air gas . haaa , abah aku memang tak akan kasik . memang time tu merajuk lah konon . tarik muncung lapan inci .

tapi bila dah besar sikit , dah kenal mana baik mana buruk , baru lah aku tau , oooo kenapa abah tak bagi minum air gas . sebabbb , air gas banyak gula . nanti boleh kene kencing manis . kannnn . tapi kadang kadang , bila degil datang , minum jugak . takpe , selalu aku dengar , takkpeee , sikit jee . uuubbaaattttt :P




haaa petang tadi masa aku ngah beli buntot ayam bakar kat tepi jalan tuu , aku sempat la ngomel kat mamat yang menjual tu . "panas betul sekarang ni kan bang" , dengan tangan yang tengah dok mengipas bara arang sambil asap berkepul kepul memenuhi ruang langit , dia dengan selamber jawab , "aah tulahh . ozon sekarang makin nipis . banyak pencemaran ! dan bla bla bla dia membebel " . aku ingat aku je manusia yang rajin becakap , rupenye dia lagi hebat . mungkin pasal hari hari dye ngadap bontot ayam kot .


terdetik dalam hati aku " dia tak sedar ke apa yang dia buat tu pun menipis kan lapisan ozon ? " haiiihhh .. nak buat macam mana . kepak ayam dengan buntot ayam yang mamat tu jual memang terbaik . nak tak nak terpaksa lah aku beli .

marilah kita sama sama mengurangkan aktiviti yang boleh menipis kan lapisan ozon kita . bumi semakin panas . tak sanggup rasa nya menahan kepanasan ini .
juga kepada umat islam , termasuklah aku , marilah kita bersama sama melakukan ibadah dan amal jariah serta menyahlibatkan diri dalam aktiviti aktiviti zina kerana sesungguhnya , neraka itu panas yang amat sangat .


okay lah . aku pun nak tutup lampu nak get ready to dreamland . sakit di pungkok masih terasa bisa nya tatkala jatuh di pinggiran dapur tadi . untung rumahku konkrit . kalau tidak alamat nya , berita muka depan lah pagi esok . nunitee :)

2 comments:

Anonymous said...

salah tu. penipisan ozon disebabkan oleh gas macam cfc.

kalau pembakaran yang dia buat tu cuma tambah greenhouse gas

Anonymous said...

salah tu. penipisan ozon disebabkan oleh gas macam cfc.

kalau pembakaran yang dia buat tu cuma tambah greenhouse gas

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...