diPOWERkan oleh , NUFFNANG

Monday, June 6, 2011

SANGAP, KENDERAAN DAN PETROL

lama sudah aku meninggalkan pentas tulisan ni . terasa kekok jari jemari ini ... maaf . internet kene potong . aku akan cuba mengepost sekerap mungkin . 

*****************


tngah aku dok layan maharaja lawak kat chanel 132 astro , tibe tibe ,


tett tett , tett tett .


opening massage .....


"maya , ada mana ? lepak jom ? "


"okay . oontheway" reply aku .

mata melilau mencari kunci si evo (koya).  


************************************************************************ 

sreeettttttt . vooommm vooomm . bunyik si evo .  


pedal ku tekan . petaling jaya arah ku cari . 


tiba tiba .....



mata mulai layu . sangap bantal mula menjelma . menghadapi jalan yang penuh dengan kenderaan . tekan clutch lepas clutch . tekan minyak lepas minyak . jalan semeter , berenti . jalan 2 kaki , berenti . 

ahhhhhhhhhhhh ! fedup aku !

aku pandang sekeliling ... toleh kiri . toleh kanan . toleh kiri lagi sekali . okay . nampak simpang ! signal kiri . 

cet cuk cet cuk ... bunyi signal . 

kiri , kanan , masuk simpang , keluar simpang . ahhhhh ! mana jalan aku lalu ni ??? hati memberontak . 

keliling penuh rumah . takpe . jalan lagi . sambil mata jeling meter minyak . jarum tunjuk 2mm nak sampai E . takpe , ni round KL boleh lapan kali lagi kata si hati .

semakin jauh , semakin asing . persetankan perasaan asing itu . semakin lama semakin jauh . jam di henpon aku jeling kan . 6.30 petang . hari rabu . ahhhhh lagi sekali !!! ini jalan mesti jem lagi . 

aku jalan . jalan . jalan . dan terus jalan . (pandu)

aku buntu dalam kawasan perumahan .  mana aku nak tuju ni .minyak aku buat macam air je . haihhhh . aku cari jalan keluar , jalan punya jalan . BINGGO !

jumpa akhirnya . tapi .........

kenapa macam aku kenal sangat jalan ni ? aku toleh kiri kanan . depan belakang . 

BUSIT .! ini jalan yang aku masuk simpang tadi . beza nya cuma beberapa meter . 


dengan pantas aku cari U-turn . 

typing massage ......


"plan cancel . jalan jem . ok bai "


buat habis miyak , buat penat badan je kau ni maya bodoh . 


TAMAT
***************************************************************

KALAU DAH TAU WEEK DAY TU JEM , KELUAR LAGI BUAT APA ? KAU INGAT PETROL TU AIR ? SELITER 20SEN ? KAU TAK TENGOK BERITA KE HARGA MINYAk BERAPA SEKARANG ? BINGAI KAU MAYA . 


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...