diPOWERkan oleh , NUFFNANG

Monday, August 15, 2011

malang tak berbau .

bulan ramadhan yang mulia ni banyak pulak dugaan yang aku hadap . tak pe . sabau je ler .

petang sabtu yang panas . jejak je aku kat umah baru balik dari keje , MAYAAAAAAAAAAAA OOooOOo MAYAAAAAA ~ meh tolong mama alih peti ais . =.= yeee maaaaaa.

settle aku alih petiais . baru hujung punggong nak cecah lantaiii , MAYAAAAA ~ pi amek ratu (nenek) cepat . nanti ratu tungguu lamaaa . =.= okayyyy maaaaa.

terbantut nafsu aku nak lepak tengok hindustan tv2 .


aku capai kunci terus gerak gi kg lindungan . umah pacik aku . amek ratu aku yang aku tumpang kan kat sane 2 hari sebab maaa gi loqstaq ngan abah . terpakse lah aku amek ratu yang dah overdue kat umah pacik aku tu . janji 2 ari je . tapi terletak 3 hari plak .


sampai je kat umah pacik aku , aku tengok ratu tengah rilek2 kat depan pintu . apa yang di ushar nye pun aku tak pasti . ushar jiran sebelah agak nye . si tayah(spupu aku) plak tengah tiarap sambil online . sebab kan aku ni dah lama tak berinternet , maka aku pun suruh la si tayah ni tlg nenek kemas barang . padahal dalam hati memang niat nak merampas takhta laptop yang dipegang nye , hahaha


sempat aku mengupdate status kat fesbuk . ratu dah ready nak gerak balik umah aku . haiiihhhh . cepat pulak ratu ni besiap . dah pasang turbo gak nye . biasa nye slow and steady je . haha


sebelum blah sempat gak aku gomol kucing gemok yang melepekk kat bawah kusi kekenyangan agak nye .


aku pun start enjin nak blah . cuaca nye memang panas terik kaw kaw punye . sampai je separuh jalan , aku rasa stereng aku lain macam je . rasa macam pelikk je . hati aku pun dah tak sedap . pahaalll lah stereng aku ni . stereng lah yang dipersalah kan masa tuu .


aku turun keta , aku tengok tayar . haaaaaaa . memang aku sangat sangat seronok masa tu . di bulan ramadhan yang mulia , di masa cuaca yang panas terik menggila , dan di tepi highway =.=




ini lah yang jadi . rim tayar aku dah cecah jalan . dengan ratu kat dalam keta lagi . hadoii . tambah pulak aircond keta aku rosak . balaa balaa . ratu ni mana suka panas panas . aiyooo . terus aku capai tepon aku . aku call maa . nasib baik lah hp aku ada credit time tu . kalau xde ? nayaaaa .


aku call maa , time time tu jugak la maa nak soal siasat aku . nenek ok ke ? macam mana boleh kene ? tayar pecah ke ? macam mana kau bawak kete ? macam macam lagi lah soalan yang agak menguji kesabaran time tu . nasib baik lah akak aku ada kat umah .


sploh menet lepas tu , nampak dah bayang banyang menatang kaler kunen (keta akak aku) lalu kat seberang jalan . ahhhhh . sampai pun . sepantas kilat aku pindah kan ratu kat menatang kunen . ratu mana boleh bia panas lama lama . kang cair mekap . hahaha .


nak tak nak kene jugak aku tukar tayar . aku pun konon konon reti , amek jet dalam bonet . jenuh jugak la aku nak pasang bende tu . 

nasib ade akak aku kat situ . kalau tak , terkapai kapai lah aku tukar tayar sensorang kat tepi jalan . nak harapkan ade abang2 hemsem ke macho yang tolong ? harammmmmm xde .

maka terkapai kapai lah aku ngan kak aku kat tepi jalan menukarkan tayar sambil ratu syiookkk dalam aircond . =.=


hajat dihati aku nak update banyak siket ari ni . apakan daya . internet yang lembap . dari pukul 12 sampai kul 5 baru aku siap update 1 entry . haiihhhhh .  

kepada gadis gadiss yang driving kat malaysia ni , bawak2 lah belajar dan mengenal apa itu jet , nut dan yang sewaktu dengan nye . nanti kalau kene kes macam aku ni , jangan harap lerr ade brade brade nak nolonggg . adiosss amigoss

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...