diPOWERkan oleh , NUFFNANG

Wednesday, December 28, 2011

HANYA DIA .

Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku


Tuhan aku tahu banyak dosa ku
Hanya ingat Kamu kala duka ku
Namun hanya Kamu yang mampu membuka
Pintu hatinya untuk cintaku


Malam kau bawalah rinduku
Untuk dirinya yang jauh dari ku
Agar dia tidak kesepian
Selalu rasa ada cinta agung


Hujan bawa air mata ku
Yang mengalir membasuh luka ku
Agar dia tahu ku terseksa
Tanpa cinta dia di hatiku


Hanya mampu terserah
Moga cahaya tiba nanti


Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya


Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku

-ombak rindu-

Friday, December 23, 2011

IKLAN TAHAP GABAN


harini aku taknak membebel banyak banyak , aku nak buat iklan sikit je .  hehehe




kepada abang abang hemsem yang pakai seluar dockers , ni ado sikit promosi untuk kalian yang mahakarya hemsem kachak macho lagi bergayo .




DOCKERS PENDEK

Saiz : 28  - 36 inch  ( Saiz 95% tepat dan jitu) 

Warna : Hitam , Khakis & Cokelat ( Black , Khakis & Coco)

kualiti konpem de bomb uollsssss !

Harga :    RM 38.00   RM 28.00


Sebarang pembelian boleh dibuat secara Talian ( online )  

segala keraguan , kemusykilan , ketidak puas hatian , boleh rujuk kepada mr rudon - talian bayar sendiri 0162022553


kepada kakak kakak cun yang meletops letops , don't worry , biasa kita orang pempuan ni kalau tak shopping sehari tak sah kannn , kalau ndak jugak beli , boleh la beli kan untuk abang , boypren , suami , ayah dan yang sewaktu dengan nya . kalau takde semua yang diatas , boleh juga disedekah kan kepada jiran jiran yang terdekat . ngeh ngeh ngeh . selamat bershopping :D



Sunday, December 18, 2011

TUDUNG DAN ROKOK

hari ini aku kembali menulis . seperti yang sebelum nya . kalau ada yang perasan , ada kelainan yang berlaku kepada aku . tak nampak ? takpe , itu tak penting . hehe :D


rasanya aku belum lagi menulis selepas aku start masuk UNISEL . ya , aku dah jadi siswi unisel sekarang . topik yang aku nak perkatakan hari ni , tentang isu , tudung dan rokok .






korang pernah tengok perempuan bertudung merokok ? mungkin ada yang pernah kan . pernah tak korang melemparkan kata dalam hati seperti "ishh bakpe gini . tudung comey doh , sap okok pule . bodhoo " .


sebelum korang melemparkan kata hati itu , korang fikir dulu tak antara sebab sebab kenapa dia merokok ? meh sini aku nak tolong korang fikir . yelah , nak fikir tu kan susah . macam nak pegi menyangkul tanah . haha


semua orang pernah buat silap kan ? jangan tipu lah kalau tak pernah . yelah , aku tau ayat aku klishe . ada sesetengah pihak sekarang ni lebih menganggap perempuan yang tak pakai tudung tu normal la kalau merokok . kalau yang pakai tudung tu luar normal . kadang kadang ada yang sampai tahap mengeji .




korang fikir , andai kata seorang perempuan yang sebelum ni dia ingkar perintahNYA dan dia juga seorang perokok , tiba tiba berniat untuk berubah . tiba tiba dia nak ikut perintahNYA . dia dah mula sembahyang , mula menutup aurat , mula berpuasa . kalau sesiapa yang baca ni merokok , mesti tahu kan payah nya nak berhenti kan ? aku tahu . sebab tu banyak kempen kempen berhenti merokok diadakan .


atau korang nak dia berhenti merokok dulu baru dia boleh pakai tudung ? macam tu ? kumpul dosa banyak banyak sebab tak tutup aurat dulu ? sebelum ni entry aku tentang aurat tudung dan 3gp mendapat tentangan banyak pihak . yah , mungkin aku masih jahil masa tu .


apa yang aku tulis ni sememang nya bukan untuk membekap mana mana pempuan yang merokok mahupun mahu mereka merokok , mahupun apa apa yang negatif yang korang fikir . kepada yang rajin nau memikir yang negatif tu , bawak bawak lah fikir positif atau mungkin boleh cuba kaedah berfikir dengan lebih jauh dan bernas .


wallahu'alam , wassalam
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...